Oferta
DIAGNOZA - BADANIE PSYCHOLOGICZNE
Badanie psychologiczne, zawsze poprzedzone jest wywiadem, w celu poznania motywów zgłoszenia, oczekiwań czy ewentualnej historii leczenia (w tym wypadku należy zgłosić się z poprzednimi wynikami badań / opiniami psychologicznymi). Po wstępnej konsultacji, następuje dobranie testów oraz indywidualne dopasowanie terminów spotkań. Na zakończenie Klient otrzymuje opis wyników, w formie papierowej.
Ważne, aby na badanie zgłosić się wypoczętym. Niedopuszczalne jest bycie pod wpływem substancji psychoaktywnych. W zależności od stanu zdrowia i kondycji psychofizycznej badanego, może wystąpić potrzeba wprowadzenia przerwy w badaniu lub, gdy uniemożliwia je forma badanego, zmiany terminu spotkania.
Szczegółowy zakres badań:
NAZWA TESTU | CO BADA | DLA KOGO | CZAS BADANIA |
---|---|---|---|
Skala Inteligencji Wechslera WAIS‑R (PL) | pomiar poziomu inteligencji ogólnej | młodzież od 16 r.ż. / dorośli | około 90 minut |
Test Matryc Ravena- forma Klasyczna TMS‑K | pomiar poziomu inteligencji ogólnej | dzieci od 6 r.ż. / młodzież / dorośli | około 35 minut |
Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella CFT1‑R | ocena inteligencji płynnej „wrodzonej” | dzieci 6-9 r.ż. | około 35 minut |
Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości MMPI‑2 | ocena osobowości i zaburzeń psychicznych | dorośli 18-69 r.ż. | około 120 minut |
Inwentarz Osobowości NEO‑FFI | diagnoza cech osobowości | młodzież / dorośli | około 30 minut |
Formalna Charakterystyka Zachowania - Kwestionariusz Temperamentu FCZ‑KT(R) | ocena podstawowych, biologicznie zdeterminowanych wymiarów osobowości, opisujących formalne aspekty zachowania | młodzież od 15 r.ż. / dorośli | około 30 minut |
Krótka Skala Oceny Stanu Umysłowego MMSE | ocena funkcjonowania poznawczego | młodzież / dorośli | około 20 minut |
Test Pamięci Wzrokowej BENTONA | ocena pamięci i percepcji wzrokowej | dzieci / młodzież / dorośli | około 20 minut |
Test Sortowania Kart z Wisconsin WCST | ocena funkcji wykonawczych rozumianych jako kontrolujące i kierujące poznawczą aktywnością człowieka | dzieci / młodzież / dorośli | około 20 minut |
Kalifornijski Test Uczenia się Językowego CVLT | ocena zdolności uczenia i zapamiętywania materiału | młodzież / dorośli | około 50 minut |
Inwentarz Stanu i Cechy Lęku STAI | ocena lęku rozumianego jako przejściowy i uwarunkowany sytuacyjnie stan jednostki oraz lęku rozumianego jako względnie stała cecha osobowości | młodzież od 15 r.ż. / dorośli | około 20 minut |
Test Niedokończonych Zdań Rottera RISB | ocena nieprzystosowania (występowanie długotrwałych stanów przygnębienia, poczucia nieszczęścia, trudności lub nieumiejętności radzenia sobie z emocjami) | dzieci / młodzież / dorośli | około 30 minut |